Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Vackra Dikter av Syster "Ummah"

Av bozkurt - 18 maj 2009 12:56

Beslöjad

Beslöjad gav jag mej ut i världen,
InshAllah hjälper det mej på färden.
Ovetande gav mej en konstig blick,
men andra mötte mej med en vänlig nick.
Jag är ju den jag var fast i bättre version, det är min vision.
Nedtryckt och tvingad trodde folk att jag var ,
fast självmant och med gjädje jag ju slöjan bar.
Stolt för Allah jag fortfarande slöjan bär,
inshAllah får jag med mej någon som av mej lär.
Tänk att jag hade så mycket velande,
om jag bara visste att slöjan var helande.
Nu är den ju av mej en del, den har gjort mej stark och hel.

..................................................
.............................

Allah

Mitt hjärta det gråter ,
när jag undrar om Allah mej förlåter.
För mina fel och mina brister ,
så ej jag min plats i Al Jennah mister.
Men hoppet det mej ger ,
när jag till Allah den störste ber.
Jag försöker att Sunnah följa,
i tron att det mina synder ska dölja.
O Allah jag har dej så kär,
tack för allt du mej lär.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bozkurt - 3 juni 2009 17:46

... bara 4......, lååååånga dagar kvar...  .. tills mannen min landar på Svensk mark!!   Inte så långt ifrån mig heller.., nära å bra mashallah!  Känns ju som om dagarna blivit extra långa. Jag är förväntansfull och nervös.   Det ska bli spännande at...

Av bozkurt - 3 juni 2009 17:29

Tandvärk... .. finns det någon värre värk?? Jag tror ju inte det! Jag ringde och skulle boka tid för att dra ut en tand (som är mindre än halv) och hon mumlade på.., när jag var på undersökning sist.., och annat. Jag behöver en akut tid för att dra u...

Av bozkurt - 21 maj 2009 02:27

Mina tankar om Niqaab Kvinnor med Niqaab är det vackraste jag vet! Mashallah!Jag blir glad när jag ser dem, jag blir varm i hjärtat av deras närhet.Jag känner mig närmare Gud av bara synen av dessa vackra kvinnor.   Men jag har ju aldrig tyckt så hä...

Av bozkurt - 19 maj 2009 22:16

Vänskap... vänskap... *funderar* HUR definierar man vänskap? När anses man vara vänner? Eller bara bekanta? Ytliga vänner? Nära vänner? Bästa vänner? Vad är vad? Vem e vad?   Jag tror, att vänskap är som kärlek.Är det äkta - så varar den för alltid.V...

Av bozkurt - 17 maj 2009 13:28

    Norges bidrag i Eurovision Song Contest 2009   Alexander Rybak - Fairytale   .. vann med rekord många poäng.., över 300..!!   Tyckte du att rätt låt vann?? ...

Ovido - Quiz & Flashcards