Alla inlägg under mars 2009

Av bozkurt - 21 mars 2009 22:59

Är det inte underbart ute nu?
Lukten, värmen, solen!!

mmmmm.. att njuta med en kopp kaffe på trappen....
*drömmer mig bort*


Jag har haft en underbar energi hela veckan.

NU är jag dock helt slut.
Har mina barn hemma... och vi har haft fullt schema denna helg.

Men det är kul att hitta på saker med dem.
För annars blir det lätt att jag bara sitter inne å tråkar ihjäl mig själv!! ;-)


Jag blir så himla sugen på att ta en prommenad i det fina vädret.
Titta på alla knoppar som tagit sig upp ur jorden.

Putsa fönster??!! Ja, det är sant.. jag blir såååååååååååååå sugen på det!

Rensa bort vinter-garderoben med! Men tycker att det är en smula för tidigt för det ännu.., ska vänta några veckor till.

Men jag blir ändå sugen på att rensa något..,

så kommande vecka blir det antagligen mitt sovrumm/förråd.. hahahahaha :-P


Imorgon blir det lite kalas hos en liten polare som fyller 30!


Nattinatt, Pöss

Av bozkurt - 18 mars 2009 21:57

Jag jobbar nu för Alingsås Islamiska Center!

Jo, det ligger en gaaaaanska bra bit från mig.
Men vad man kan göra underverk med en telefon och dator/internet!

Det ska bli spännande, eftersom jag aldrig gjort något sånt här tidigare.
Jag ska ansvara för det administrativa.

Boka studiebesök, föreläsningar, svarar på frågor...
Vara första kontaktperson för Centrat, helt enkelt.

Jag sköter det mesta och det jag inte kan svara på deligerar jag vidare till en som är kunnig.
Det är fortfarande nytt, så jag har ju inte hunnit göra så mycket ännu.

Det är ju ideellt, men en fantastisk chans att få göra något för Allahs skull!


Några frågor??
Maila mig där: res@islam-alingsas.se


Av bozkurt - 14 mars 2009 23:06


Som alla tidningar kommer att fråga imorgon: Vann rätt låt???

 Jag kan ärligt säga: Ja, det var rätt låt som vann.

Även om det fanns ett par till som jag åxå kunnat se som vinnare.

Tex.. Sofia.., med den grekiska låten "Alla".

Den var ju bara såååååååååååååååååååååååååå bra!


Men jag kan bara inte förstå hur Svenska folket kunde rösta på
Caroline af Ugglas....
Huuuur???? Jag fattar iiinte det.
Låten i sig är ju ganska hyffsad, men hon kan ju inte sjunga!!

Nä nu ska jag hoppa i säng och vila min snuva...
Imorgon åker barnen hem.., till sin pappa. Trist.

Men de kommer tillöbaka nästa helg igen, inshallah.


NattiNatt. Pöss

Av bozkurt - 14 mars 2009 00:46

Min man har nu äääääääntliiiiigen lämnat in sin ansökan om uppehållstillstånd!!

Inom 6 månader ska han få besked från Migrationsverket.


Fattar ni vad det betyder??? Va? Va? Va?

 Det betyder ju att han kan vara HÄR i september!!
Nära mig... nära sin son...

Vi kan äntligen börja vårt liv tillsammans!!


Jag är bara sååååååååååååååååååååååååå glad!!!

... och jätte snorig. Men det hör ju inte hit! *fniss*


Nu e klockan mycket och jag måste försöka sova lite..,
barnen kan ju faktiskt vakna tidigt, det är ju helg :-S


NattiNatt!

Av bozkurt - 5 mars 2009 11:43

Ja.., då var det dags.. för mitt allra första islamiska bröllopp.

Förutom mitt eget.., som inte var ett bröllopp, utan mer som muntligt avtal mellan mig och imamen.

Men det viktigaste för oss var ändå att vi ingick äktenskap inför Gud.

Och alla vet att Kurdiska bröllopp INTE är samma sak som ett islamiskt ;-) det har jag ju sett på olika videor.. hahahahha

Men det ska bli jätte intressant och roligt att uppleva ett "riktigt" inshallah!
Bara vi kvinnor.., med dans och trevligt umgänge!

Jag ser såååå fram emot detta.
(jag kommer vara borta hela helgen inshallah)

Av bozkurt - 4 mars 2009 11:08

Joo.. en sak till..

Jag har faktiskt börjat bära hijab...! Slöja, för er som inte hänger med ;-)

Inte fullt ut ännu.., men inshallah snart.

Jag har, sedan torsdagen den 26 februari, burit min hijab när jag varit ute.

Är mycket stolt över att jag tagit det steget.

Jag VILL så gärna.., men e rädd för vad mina nära ska tycka.

Innerst inne VET jag ju att jag inte ska bry mig om vad andra tycker,

men jag är ju en sån människa.., som bryr mig om vad andra tycker.

Jätte svårt att bara släppa det.

Men jag tar ett litet steg i taget.

Allah finns med mig i varje steg jag tar i mitt mål att komma närmare Gud.


Av bozkurt - 4 mars 2009 10:34

.. nu ser jag äääntligen ljuset.. där borta.. i slutet av tunneln.

Min man är, i detta ögonblick, på svenska konulatet i Istanbul.
Han ska lämna in sin ansökan om uppehållstillstånd...!

Så att han äntligen kan komma hit och träffa sin son, som han aldrig träffat.

Jag väntar på att han ska höra av sig, säga att allt är färdigt nu.

Då behöver vi ju BARA vänta max 6 månader på att migrationsverket ska fatta ett beslut!

Men varför ska det behöva ta så lång tid..??
I detta fall är det ju solklart! Han har både fru OCH barn här!*

Jag kan bara be Gud om att detta sak gå fort. Att vi slipper vänta länge.

Vi har redan väntat länge nog för att få vara tillsammans.

Jag kan knappt hålla mig längre.. väntan e tålamodsprövande, verkligen!

Det enda jag begär är ett datum..., så jag kan börja räkna ner.

Sen ett dossier-nummer.. eller vad det heter...,
så att jag kan börja ringa å tjata på migrationsverket ;-)
Förhoppningsvis går det lite fortare då.


Någon mer som är i samma situation just nu??


Jag älskar verkligen min man.. från första gången jag såg honom.
Det känns som om kärleken bara blir starkare och starkare för varje dag.

Mitt liv är helt underbart nu. Jag har allt jag kan önska mig.

Gud, man, barn, hyffsad ekonomi. Vad mer kan man önska sig??

Jag är nöjd och otroligt lycklig!!


Det känns otroligt-fantastiskt-uuuunderbart..
.. att äntligen se ljuset där borta.. i slutet av tunneln...!!

Ovido - Quiz & Flashcards